Vuonna 1916 perustettu Maaseudun Tulevaisuus -lehti on maa- ja metsätaloustuottajajärjestön äänenkannattaja. Sen painettu versio ilmestyy kolme kertaa viikossa: maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin. Lehden tilaajat saavat luettavakseen myös kuukausiliitteet Kantrin ja Suomalaisen Maaseudun. Painettujen lehtien lisäksi Maaseudun Tulevaisuus löytyy myös verkosta, ja omien internetsivujen lisäksi heillä on facebook-sivu sekä youtube-kanava. Maaseudun Tulevaisuus äänestettiin vuonna 2016 Suomen toiseksi arvostetuimmaksi lehtibrändiksi.
Kuten lehden nimestäkin voi päätellä, Maaseudun Tulevaisuus sisältää pääasiassa artikkeleita liittyen maatalouteen. Mukana on kuitenkin myös ajankohtaisia aiheita kotimaasta ja ulkomailta sekä esimerkiksi politiikkaan, talouteen, ruokaan, tieteeseen ja tekniikkaan liittyviä aiheita. Lisäksi kolumnistit käsittelevät erilaisia puheenaiheita.
Nettisivulla monipuolista sisältöä
Maaseudun tulevaisuuden nettisivulla on Metsäpalvelu-osio, jossa voit helposti seurata puun hintaa ja saada arvion oman metsäsi arvosta. Osiossa on lisäksi tietoa puukaupasta sekä artikkeleita aiheeseen liittyen.
Ystävää etsimässä -osio tarjoaa ihmisille mahdollisuuden etsiä seuraa, kirjeenvaihtokaveria, ystävää, tai jopa seurustelukumppania. Palveluun voi jättää oman ilmoituksen tai selata muiden ilmoituksia ja ottaa yhteyttä, kun kiinnostava ilmoitus löytyy. Ilmoituksia julkaistaan myös painetussa lehdessä, joten internet ei ole ainut väylä seuran etsimiselle.
Maaseudun Tulevaisuuden sivuilta löytyy myös nettikauppa. Sieltä voit ostaa esimerkiksi erilaisia retkeilyvälineitä, sisustustavaraa, koruja tai elektroniikkaa.
Jos haluat itse lisätä jonkinlaisen ilmoituksen maaseudun Tulevaisuus -lehteen, sekin onnistuu nettisivujen kautta. Ilmoitukset voivat olla osto- tai myynti-ilmoituksia, iloisia perheuutisia tai kunnioittavia kuolinilmoituksia.
Sosiaalinen media
Lähes kaikilla julkisilla toimijoilla on nykyään oma sivu Facebookissa, niin myös Maaseudun Tulevaisuudella. Facebook-sivulla sekä sivun omistaja että sivun seuraajat voivat julkaista päivityksiä, linkkejä, kuvia tai videoita. Lehti – kuten Maaseudun Tulevaisuus – voi esimerkiksi julkaista jonkin kiinnostavan artikkelin uusimmasta numerostaan, jonka avulla he muistuttavat lukijoitaan, että uusi numero on ilmestynyt ja voivat saada uusia lukijoita kiinnostumaan ja ryhtymään tilaajaksi. Facebook on erittäin hyvä keino ylläpitää vuorovaikutusta lukijoiden kanssa sekä tavoittaa lisää ihmisiä.
Maaseudun Tulevaisuudella on myös Youtube-kanava. Siellä he julkaisevat videoita liittyen lehden aiheisiin. Videot ovat oiva lisä lehden sisältöihin ja niillä tavoitetaan myös niitä ihmisiä, jotka eivät ole innostuneita lukemaan pidempiä tekstejä. Youtube-kanavan avulla tavoitetaan erityisesti nuorempia ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita maataloudesta.